Mit együnk cukor helyett?

671
HOZZÁSZÓLÁS:

Miután minden cukortartalmú ételt kihagytunk a diétánkból, lássuk, maradt-e valami ehető. Ha megtörjük a „cukorspirált”, megelőzhetjük az energiaszint hirtelen zuhanását, így visszanyerhetjük energiáink egyensúlyát.szuperelelmiszerek-02

Hirtelen rosszkedv is kevesebbszer fordul majd elő, mert nem várjuk már a szokásos szerotoninhullámot. Ha kielégítően táplálkozunk, a leszokási folyamat testünk és lelkünk számára is könnyebb lesz. Mire cserélhetjük hát rossz hatású élelmiszereinket?

Finomítatlan szénhidrátok

Nemcsak a cukor okoz „szerotoninkiugrást” az agyban, hanem a szénhidrátok és sok keményítőtartalmú étel is befolyásolja hangulatukat, csökkenti a stresszt. Fontos, hogy a megfelelő típusú szénhidrátokat válasszuk.

A finomítottak, mint például a fehér kenyér, a fehér tészta és a hántolt rizs magas vércukorszintet és cukoréhséget idéznek elő. Olyan keményítőtartalmú ételekre van szükségünk, amelyek nem emelik meg vércukorszintünket (alacsony a glikémiás indexük, Gl).

A legjobbak ezek közül a lencse, a bab, a teljes kiőrlésű gabonából készült tészta, a hántolatlan gabonafélék, az édesburgonya, a barna rizs, az újburgonya, a rozskenyér, a fekete zabkenyér, a zabpehely és a borsó.

Csirke és tejtermékek

Ezek olyan fehérjéket tartalmaznak, amelyek vércukorszintünket hosszú időn át stabilizálják. Ezekben is vannak olyan vegyületek, melyek jó hatással vannak energiánkra és hangulatunkra. Harminc perccel azután, hogy fehérjetartalmú ételt fogyasztottunk, életerősebbnek és éberebbnek érezzük magunkat.

Hal

Amellett, hogy fehérjeforrás és rendelkezik az összes fent leírt előnnyel, a hal különleges szerepet is játszik étrendünkben. Ahhoz, hogy agysejtjeink hasznosítani tudják az olyan hangulatmódosító vegyületeket, mint a szerotonin, szükségük van Omega-3 zsírsavra, amit elsősorban halakból tudnak felvenni. Nem csoda, hogy úgy találták, Finnországban a hetente legalább egyszer halat fogyasztók 31 százalékkal kevesebb eséllyel válnak depressziósokká, mint akik nem esznek halat.

Csipegetés

„Gyakran keveset enni” ez a legfontosabb a cukor iránti vágy leküzdésében, mivel ez a vércukrot állandóbb szinten tartja, mint a napi háromszori nagyobb étkezés.

A legjobb hatás eléréséhez ennek a pár falatnak is alacsony glikémiás indexű tápláléknak kell lennie. Néhány, ami kiválóan megfelel: cseresznye, grépfrút, dió, szárított barack, alma, szilva, pattogatott kukorica. Szintén nagyon jók az olyan fehérjeforrások, mint a túró, a tonhal, a dió és más magvak.

671
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]